Iti oferim Monografii contabile 2024 PDF
Vrei ultimele modificari din Monografii contabile?
Iti oferim GRATUIT Raportul special
"MONOGRAFIILE CONTABILE in 2024. Noutati legislative si Studii de caz"!
Vei primi si ultimele noutati din Newsletterul Contabilul.ro
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta avansurilor de trezorerie.
Contul 542 "Avansuri de trezorerie" este un cont de activ.
In debitul contului 542 "Avansuri de trezorerie" se inregistreaza:
- avansurile de trezorerie acordate (531);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente avansurilor de trezorerie in valuta, inregistrate la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (765).
In creditul contului 542 "Avansuri de trezorerie" se inregistreaza:
- avansurile de trezorerie justificate prin achizitia de stocuri, inclusiv diferentele de pret nefavorabile aferente (301 la 303, 308, 361, 368, 371, 381, 388, 401);
- cheltuieli reprezentand valoarea materialelor nestocate, consumurilor de energie si apa, intretinere si reparatii, primele de asigurare, studii si cercetare executate de terti, comisioane si onorarii, protocol, reclama si publicitate, transport de bunuri, deplasari, postale si telecomunicatii, alte servicii executate de terti (602, 604, 605, 611 la 614, 622 la 626, 628);
- sume reprezentand avansuri nejustificate (428);
- sumele reprezentand avansuri de trezorerie, nedecontate pana la data bilantului (461, 428);
- sume restituite in numerar reprezentand avansuri de trezorerie neutilizate (531);
- sume utilizate pentru achitarea altor valori (532);
- diferentele nefavorabile de curs valutar, aferente avansurilor de trezorerie in valuta, inregistrate la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar sau la lichidarea acestora (665).
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
SAF-T Ghid de raportare corecta
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.