INTREBARE:
La un proiect cu finantare AFIR nerambursabila se finanteaza investitia si tva aferenta. In acest caz, tva nu se mai ramburseaza de catre stat, intrucat il incasam de la AFIR. Din acest motiv, partea aferenta tva s-a inregistrat in contul 231:
% = 404 11.900
231 10.000
4426 1.900
231 = 4426 1.900
La finalizarea proiectului, partea aferenta tva se include in valoarea mijlocului fix sau se inchide cu contul 475.02 subventie pentru tva?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 11 Apr 2022
Potrivit pct.8 subpunctul 6 din OMFP 1802/2014 cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.
In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.
Avand in vedere ca TVA este admis la rambursare din fonduri europene conditia este sa nu se exercite dreptul de deducere pentru acesta prin decontul de TVA.
TVA va face parte din costul de achizitie al materialelor/ serviciilor si al imobilizarii
Inregistrarea fondurilor de primit:
445 = 475 (inclusiv valoarea TVA) 11.900
Inregistrarea investitiei:
% = 404 11900
231 10000
4426 1900
Anularea exercitarii dreptului de deducere:
231 = 4426 1900
Inregistrarea imobilizarii la receptia acesteia:
213/214 = 231 11.900 (inclusiv TVA nededusa)
Incasarea fondurilor:
5121 = 445 11900
Ulterior are loc amortizarea investitiei:
6811 = 2813/2814
Si concomitent reluarea la venituri a subventiei pe aceeasi perioada de timp si in acelasi procent:
475 = 7584
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.