Un proiect Editorial realizat de
Rentrop&Straton

Un proiect Editorial realizat de Rentrop&Straton



Monografii Contabile Rezolvate

Monografie contabila privind depozitarea cerealelor Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante Monografie contabila brutarie/panificatie Monografie prestari servicii intracomunitare Monografii contabile sponsorizare 2024: spete utile Monografie impozit chirii 2024: studii de caz utile Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor Monografie concedii medicale 2024: inregistrari contabile si aspecte fiscale de care sa tii cont Monografie contabila provizioane Monografie contabila subventii nerambursabile Monografie contabila imprumut intre societati Monografie contabila lichidare societate Monografie contabila garantii furnizori Monografie contabila asociatie non profit Monografie contabila vanzare mijloc fix amortizat / neamortizat Monografie contabila bacsis: detalii legislative si studiu de caz Monografie contabila obiecte de inventar Monografie contabila vanzare autoturism Monografie ONG: inregistrarea in contabilitate a activitatilor unui ONG Monografii dividende interimare: aspecte contabile si studii de caz Exemple inregistrari contabile institutii publice Monografie contabila rezerva legala Monografie contabila leasing financiar Monografie contabila SGR (Sistemul Garantie Returnare) conform HG 1074/2021 Monografie stocuri la dispozitia clientului Monografie prestari servicii merchandising Monografie inregistrare capital social firma nou infiintata Monografie donatie Monografie deducere casa de marcat Monografie contabila expropriere teren pentru cauze de utilitate publica Monografie contabilitate de gestiune Monografie contabila slot machine. Asocieri jocuri de noroc Monografie contabila sistem alarma Monografie contabila servicii dezvoltare software din Argentina Monografie contabila scoala. Servire masa gradinita, scoala si after-school Monografie contabila reducere pret marfa Monografie contabila profit. Compensatie combustibil Monografie contabila productie restaurant. Facilitati taxe salariale Monografie contabila prestari servicii IT Monografie contabila prestari servicii constructii Monografii contabile PFA: studii de caz Monografie contabila microgrant 2000 euro Monografie contabila reduceri de pret magazin online Monografie contabila infiintare SRL. Documente pentru infiintare societati. Refacturare cheltuieli Monografie contabila fonduri europene societati comerciale Monografie contabila firma constructii Monografie contabila editura carte. Editare si vanzare carti Monografie contabila domeniu web Monografie contabila discount transport Monografie contabila cursuri formare profesionala. Studii MBA - Universitate din Austria Monografie contabila comert. Colectare si comercializare deseuri Monografie contabila bugetara. Proiect finantat din FEDR Monografie contabila biserica. Sponsorizare si servicii efectuate catre o biserica Monografie contabila bancara. Depozite si comisioane bancare in valuta Monografie contabila aranjamente florale. TVA deductibila pentru cheltuieli de protocol Monografie achizitii intracomunitare. Platitor de TVA trimestrial Achizitie casa de marcat monografie Monografie TVA la incasare. Lipsa la inventar. Gestiune cu amanuntul Monografie TVA de recuperat prescris Monografie TVA. Vanzare duplexuri Monografie restaurant Monografie rambursare TVA. Diferente TVA respinsa la rambursare Monografie impozit pe profit Monografie drepturi de autor Monografie contabila vanzare marfa cu predare ulterioara Monografie contabila TVA. Vanzare casa si teren aferent Monografie contabila creditare firma Monografie contabila credit IFN Monografie contabila aparate cafea Monografie contabila agricultura. Furaje din productie proprie Monografie casa de marcat scoala de soferi Monografie contabila pentru impozit nerezidenti Categorii de ordonatori de credite. Raportare angajamente bugetare Monografie taxare inversa vanzare cladire Monografie diurna. Mod de calcul diurna Monografie contabila prestari servicii de curierat in numele altei societati Monografie contabila infiintare firma. Infiintarea unei societati de tip holding Monografie contabila fonduri europene nerambursabile Monografie contabila comert online Monografie cadouri angajati. Bunuri acordate cu ocazia aniversarii infiintarii societatii Monografie contabila achizitie intracomunitara neplatitor de TVA. Licenta prestator din stat tert Contul 3028 monografie. Import marfuri si mostre incadrate la marfuri Monografie contabila bar restaurant Monografie contabila licenta Windows si programe informatice Monografie contabila constructii Monografie contabila vanzare cladire IN REGIM DE TAXARE INVERSA Monografie contabila salarii agricultura Monografie contabila productie Cheltuieli de protocol HORECA. Autofactura - monografie Monografie contabila linie de credit. Credit neutilizat Monografie contabila BOLT/ UBER - servicii de transport alternativ Inregistrare contabila factura Glovo

Monografie contabila reduceri de pret magazin online

INTREBARE: 

Un magazin online are afisata pe site sectiunea Rducerile momentului. Pentru unele produse se afiseaza pretul intreg si pretul redus. Trebuie ceva facut pentru acestea din punct de vedere contabil? Vreo decizie, instiintare?

Apoi, societatea ofera vouchere daca clientul intra pe site si ofera recenzii. La urmatoarea comanda poate sa foloseasca acest voucher. Cum sunt tratate acestea din punct de vedere contabil? Trebuie facuta vreo decizie? Pentru produsele resigilate este vreun tratament special? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 21 Feb 2021 

Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile ‘pret nou’, ‘pret vechi’ langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale).

Orice vanzare cu pret redus, indiferent de tip, trebuie sa fie insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei (‘soldare/soldari/solduri’, ‘lichidare’, ‘promotii’), insotita de data de debut si de durata acesteia.

In cazul in care oferta este deja in derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai „in limita stocului disponibil”.

Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala. 


Acordarea reducerilor comerciale este reglementata atat din punct de vedere contabil cat si din punct de vedere juridic.

Din punct de vedere contabil, potrivit prevederilor OMFP 1802/2014 reducerile comerciale pot fi, de exemplu:

a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;

b) remizele - se primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential; si

c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Din punct de vedere al cuantumului reducerilor acordate trebuie avute in vedere prevederile OG 99/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit art. 16-17 din ordonanta mentionata, prin vanzari cu pret redus se intelege:

a) vanzari de lichidare;

b) vanzari de soldare;

c) vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;

d) vanzari promotionale;

e) vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;

f) vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;

g) vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;

h) vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;

i) vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat.

Art. 17 stipuleaza in mod clar ca este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a) - c), e) - i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare.

Art. 32 precizeaza ca vanzarile promotionale sunt vanzarile cu amanuntul/vanzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:

a) sa nu fie efectuate in pierdere;

b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vandute ori, dupa caz, prestate in mod curent;

c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vanzare pe durata intregii perioade anuntate a vanzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil.

Vanzarile cu pret redus prevazute la art. 16, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, sunt supuse urmatoarelor reguli de fixare si publicitate a preturilor:

a) Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.

b) Orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand:

- publicitatile comparative de pret;

- anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre;

- anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare.

c) Publicitatea prin catalog si ofertele de reducere de preturi, lansate de comerciantii care practica vanzarea prin corespondenta, pot fi valabile numai pana la epuizarea stocurilor, cu conditia ca aceasta mentiune sa figureze vizibil si lizibil in catalog.

d) Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

- fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;

- fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;

- fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.

e) Se interzice ca o reducere de pret pentru un produs si/sau serviciu sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu.
f) Toate documentele justificative legale care atesta veridicitatea pretului de referinta trebuie sa fie pastrate pentru a putea fi prezentate ori de cate ori este nevoie organelor de control abilitate.

g) Orice anunt de reducere de preturi ce nu corespunde reducerii practicate efectiv in raport cu pretul de referinta este considerat o forma de publicitate inselatoare si este sanctionat conform reglementarilor legale in vigoare.

(2) Aceste reguli nu se aplica atunci cand reducerile de pret pe produs rezulta din cresterea cantitatii de produs continuta in ambalajul utilizat in mod uzual in comercializarea acestora sau din cresterea numarului de produse identice oferite spre vanzare intr-un ambalaj colectiv.

Astfel, din punct de vedere legal o societate poate acorda reduceri comerciale, atat timp cat pretul de vanzare nu se situeaza sub costul de achizitie.

Aceasta analiza vizeaza atat un produs in parte cat si un ansamblu de produse, cum este cazul unui produs oferit gratuit.

Reducerea se va inscrie pe factura sau pe bonul fiscal.

Ca document se va intocmi decizia administratorului prin care se acorda reducerea comerciala in modul propus.

Se va mentiona pretul/bucata rezultat ca urmare a reducerii aplicate, fata de pretul initial precum si reducerea procentuala ce revine.

Din punct de vedere contabil

Atunci cand vanzarea de produse si acordarea reducerii comerciale sunt realizate in acelasi moment reducerile comerciale ajusteaza veniturile din vanzare.

A. Exemplu la achizitia in suma de 120 lei se acorda o reducere de 10%

Cost produse aferente 70 lei

1. Inregistrare vanzare
120 lei - 10% x 120 = 108 lei
 
5311 =        %    108
                707  90.75
               4427 17.25
3. Ajustarea adaosului comercial si a TVA cu 10% :
378 = 371    10
4428 = 371 1.9
 
2. Descarcare gestiune :
%    =   371     108
607                  70
378                  20.75
4428                17.25
 
B. La achizitia a 10 produse a 5 lei/buc se acorda 1 gratuit:
 
Cost/produs = 3 lei
 
1. Vanzarea 5 x 10 lei = 50
5311       =     %      50
                     707 42.02
                    4427 7.98
2. Descarcare gestiune 3 x 11 = 33 se descarca inclusiv bunul acordat gratuit

Pentru produsele resigilate, se aplica o reducere de pret asa cum ati decis dvs. ca urmare a uzurii produsului.

Pentru reducerile de pret aplicabile se intocmeste un Proces verbal de schimbare de pret.
 
Utilizarea vocherelor acordate din diverse cauze comerciale inseamna tot o aplicare a unei reduceri de pret.Clientul prezinta voucherul, moment in care i se aplica o reducere de pret care se va contabiliza ca o reducere comerciala.

Toate aceste reduceri care se acorda, trebuie sa fie decise de cineva, motiv pentru care de regula se concepe un regulament al campaniei de reduceri, public pe site ul online, aplicabil in mod egal oricarui client al magazinului.
 
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.