INTREBARE:
O casa de marcat a fost achizitionata in perioada 18.02.2019 si pusa si in functiune de catre societatea A de la societatea B.
Nota contabila in anul 2019 de catre societatea A:
303 = 401 1.300 lei
603 = 303 1.300 lei
Societatea A a depus pentru casa de marcat formularul 4105 in luna martie 2022 - instrainare catre societatea B care se ocupa cu casele marcat. Societatea A a emis o factura de vanzare de 1 leu catre societatea B.
Punctul de lucru s-a inchis in anul 2019 si a ramas cu stoc in valoare de 62.000 lei (magazin alimentar) si in prezent nu mai exista stocul, pentru ca au expirat produsele.
Care sunt inregistrarile societatii A in contabilitate, in urma intocmirii facturii de vanzare a casei de marcat? Care sunt inregistrarile societatii A in contabilitate pentru expirare produse?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 11 Mar 2022
Nu faceti precizarea in intrebarea dumneavoastra daca societatea este sau nu inregistrata ca platitor de TVA, pentra ca scaderea din gestiune a stocurilor expirate sau distruse presupune tratament contabil si pentru TVA.
Din expunerea dumneavoastra, avand in vedere ca nu ati precizat acest aspect, consideram ca nu sunteti inregistrat ca platitor de TVA.
Pentru vanzarea casei de marcat catre unitatea de service de la care a fost achizitionata, faceti inregistrarea contabila:
411 = 7588 1 leu
5311 = 411 1 leu
Scaderea din gestiune a produselor expirate se face pe baza unui Proces verbal in care se explica situatia si casarea stocului devenit neconsumabil. Procesul verbal se incheie cu mentionarea modului in care stocul afectat a fost distrus.
Vezi
AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Cheltuiala este deductibila conform art. 25, alin. (4), litera c) din Codul fiscal:
( )Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:
( )
3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii;
Normele metodologice explica la punctul 17, alin. (3):
(3) In sensul art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate.
In concluzie aveti nevoie de urmatoarele documente:
1. Proces-verbal prin care o comisie specializata constata marfurile alimentare ca fiind expirate, degradate si recomanda predarea acestora catre o unitate specializata (colectare deseuri)
2. Decizia conducerii societatii privind predarea stocului de produse alimentare expirate catre o unitate specializata (colectare deseuri)
3. Proces -verbal predare primire intre societatea dumneavoastra si unitatea specializata
Inregistrarea contabila va fi:
607 = 371
378 = 371
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.