Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale ale acestei activitati!
Prestarea de servicii intracomunitare: aspecte fiscale importante
Prestarea de servicii intracomunitare se refera la oferirea de servicii de o firma dintr-un stat membru UE catre o alta firma dintr-un alt stat membru. In acest caz, ambele parti implicate (furnizorul de servicii si beneficiarul) trebuie sa fie inregistrate in scopuri de TVA in tarile lor respective.
In ceea ce priveste regula de taxare, in general, locul prestarii de servicii este considerat a fi la sediul beneficiarului. Prin urmare, beneficiarul serviciului este responsabil sa declare si sa plateasca TVA-ul (mecanismul de taxare inversa).
Prestarile de servicii intracomunitare trebuie declarate in formularul 390 (Declaratia recapitulativa) si in declaratia de TVA a firmei furnizoare.
Tipurile de servicii intracomunitare pot fi: servicii de consultanta, servicii electronice, transport, lucrari pe proprietati imobiliare, servicii financiare, etc.
Mai multe detalii despre livrarile intracomunitare gasiti in acest articol:
Achizitii intracomunitare: regim fiscal, cod de TVA intracomunitar si declararea in e-Transport Monografii contabile prestari servicii/achizitii intracomunitare
Va prezentam mai jos mai multe spete utile cu monografii pentru prestarile de servicii intracomunitare.
Factura pentru reparatii de la o companie din Belgia cu TVA: prestari servicii intracomunitare, regim TVA, declarare
INTREBARE:
O societate platitoare de tva din Romania primeste o factura cu tva de reparatii auto de la o firma platitoare de tva din Belgia (1.000 euro tva inclusa) de 21%. Cum se inregistreaza? Cum se intocmeste d300 si d390?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 17 Sep 2024 Lucrarile efectuate asupra bunurilor mobile corporale cuprind toate operatiunile umane si mecanice efectuate asupra unui bun mobil corporal, altele decat cele de natura intelectuala sau stiintifica, respectiv servicii ce constau, printre altele, in procesarea, prelucrarea, repararea bunurilor mobile corporale. (....). Pentru determinarea locului prestarii acestor servicii se vor aplica, in functie de statutul beneficiarului, prevederile art. 278 alin. (2), alin. (5) lit. d) sau alin. (6) lit. a) din Codul fiscal.
La pct. 15(1) se arata ca regulile prevazute la art. 278 alin. (2) sau (3) din Codul fiscal se aplica numai in situatia in care serviciile nu se pot incadra in niciuna dintre exceptiile prevazute la art. 278 alin. (4)-(7) din Codul fiscal.
Daca serviciile pot fi incadrate in una dintre exceptiile prevazute la art. 278 alin. (4)-(7) din Codul fiscal, intotdeauna exceptia prevaleaza, nemaifiind aplicabile regulile generale stabilite la art. 278 alin. (2) si (3) din Codul fiscal.
Avand in vedere ca nu se poate aplica exceptia de la art. 278(6) lit. a), pentru stabilirea locului prestarii se servicii se aplica regula generala de la art. 278(2) respectiv locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.
Prin urmare societatea din Belgia a facturat eronat cu TVA, intrucat locul prestarii de servicii este la beneficiar, iar societatea dvs. este obligata la plata taxei conform prevederilor de la art. 307(2) iar plata se efectueaza prin taxare inversa conform prevederilor de la art. 326(2) din Codul fiscal.
Societatea va stabili TVA la valoarea de 1000 euro (inclusiv cu TVA) si se va declara in D300 la rd. 7 si 22 respectiv 7.1 si 22.1 si in D390 la tip de operatiune S.
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.
Achizitie intracomunitare bunuri de la persoana fizica
INTREBARE: O societate platitoare de tva si impozit pe profit achizitioneaza o piesa de schimb pentru un utilaj din patrimoniu de la persoana fizica din Germania.Ce obligatii avem din punctul de vedere al impozitului pe venit? Ce documente se intocmesc la intrarea in gestiune? Din punctul de vedere al TVA, operatiunea este neimpozabila in Romania? Care este monografia contabila?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 10 Sep 2024 Prima concluzie referitoare la speta noastra este ca achizitiile de bunuri de la persoane fizice NU sunt considerate achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in sensul art. 268 alin. 3 lit. a din Codul fiscal
In cazul prezentat, societatea din Romania efectueaza o achizitie intracomunitara de la o persoana fizica din Germania, persoana impozabila neinregistrata in scopuri de TVA in acest stat. Intrucat vanzatorul este persoana impozabila, dar nu este inregistrata in scopuri de TVA, aceasta situatie va fi asimilata ca o achizitie de la o intreprindere mica in Germania (aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici – neplatitoare de TVA). In acest caz, achizitia intracomunitara efectuata de catre societatea din Romania NU este impozabila in Romania.
Obligatii declarative: Achizitia efectuata NU se va raporta prin formularul 390 - "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare".
In formularul (300) "Decont de TVA" operatiunea de raporteaza la Randul 30- "Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa sau neimpozabile".
Nu exista implicatii din punct de vedere al impozitului pe venit, fiind vorba de o achizitie de bunuri de la o PF nerezidenta care nu are calitatea de persoana impozabila (bunuri din patrimoniul personal).
Monografie contabila: 1. Achizitie piese de schimb de la o persoana fizica:
3024 = 462
Concomitent cu darea lor in consum:
6024 = 3024
2. Plata catre persoana fizica:
462 = 5121 (ordin de plata)
Din punct de vedere contabil, va trebui sa intocmim urmatoarele documente justificative odata cu achizitia de bunuri de la PF:
Borderou de achizitie: Acesta este documentul principal care se intocmeste la momentul achizitiei si este necesar pentru a justifica intrarea in gestiune a bunurilor.
Serveste ca document justificativ pentru inregistrarea in contabilitate si pentru justificarea sumelor platite.
Nota de intrare-receptie: Este intocmita pe baza borderoului de achizitie pentru a confirma intrarea bunurilor in gestiune.
Documentul este obligatoriu pentru inregistrarea in gestiune si contabilitate a bunurilor.
Dispozitie de plata din casierie sau Ordin de plata in functie de modalitatea de plata folosita (numerar sau bancar).
Declaratie de provenienta: Este recomandat sa obtineti o declaratie de la persoana fizica vanzatoare in care sa se mentioneze ca bunurile provin din patrimoniul personal si nu au fost achizitionate in scopul obtinerii de venituri cu caracter de continuitate. Aceasta poate include si o copie a Cartii de Identitate a vanzatorului.
Potrivit prevederilor de la pct. 6 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.
Cu exceptia achizitiei de produse agricole, pentru achizitionarea bunurilor de la persoane fizice se intocmeste Borderoul de achizitie (Cod 14-4-13).
Conform prevederilor din OMFP 2634/2015, borderoul de achizitie serveste ca:
- document de inregistrare in gestiune a bunurilor cumparate de la persoane fizice;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate a valorii bunurilor cumparate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achizitii sau pentru decontarea sumelor platite pentru achizitii de la persoane fizice.
Borderoul de achizitie se intocmeste de catre persoana care efectueaza aprovizionarea cu bunuri de la persoane fizice, in momentul achizitiei.
In baza lui se intocmeste si Nota de intrare-receptie, deoarece numai in acest fel se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective, avand in vedere ca Nota de receptie si constatare de diferente se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul: bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
Vanzare genti fabricate in Italia, in diferite tari din UE
INTREBARE: Platforma Shopify: Firma A SRL, inregistrata in scop de TVA in Romania, platitoare impozit profit. Fabrica genti in Italia, le depoziteaza in Romania si vinde din Romania, online pe platforma Shopify, catre persoane fizice din UE. Plateste TVA prin OSS (ghiseul unic) in diferite tari din UE in functie de vanzari? Ce monografie contabila trebuie sa foloseasca pentru inregistarea operatiunilor din activitatea sa? ce impozite si taxe va plati?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 08 Aug 2024 Daca firma A fabrica genti in Italia, in opinia mea, trebuie sa aiba deschis sediu permanent in acea tara conform art.8 din codul fiscal si a conventiei de evitare a dublei impuneri cu Italia.
Astfel, conform art. 8 din Codul fiscal.
1) In intelesul prezentului cod, sediul permanent este un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent. La definirea sediului permanent se au in vedere comentariile de la art. 5 "Sediul permanent" din modelul conventiei de evitare a dublei impuneri al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica.
ART. 5 - Sediu permanent
1. In sensul prezentei conventii, expresia "sediu permanent" inseamna un loc fix de afaceri prin care o intreprindere isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea sa.
2. Expresia "sediu permanent" include, in special: (a) un loc de conducere; (b) o sucursala; (c) un birou; (d) o fabrica; (e) un atelier; si (f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
3. Un santier de constructii sau un proiect de constructii ori de instalare constituie un sediu permanent numai daca acesta dureaza mai mult de 12 luni.
Avand in vedere prevederile legale de mai sus, din moment ce in Italia are loc un proces de productie intr-o fabrica, in opinia mea, SRL-ul din Romania trebuie sa deschida sediu permanent in acea tara .
Livrarea gentilor in Romania se va face printr-un transfer conform art.270, alin (10) din codul fiscal.
In ceea ce priveste vanzarea gentilor din depozitul din Romania in diverse tari din UE, in cazul persoanelor fizice, aceste vanzari sunt supuse plafonului de 10.000 euro.
Pana la atingerea plafonului veti factura clientilor persoane fizice din UE cu TVA de 19% conform art. 275 alin. (1) din Codul fiscal.
Dupa depasirea plafonului de 10 000 euro se aplica prevederile de la art. 275 alin.(2) in ce priveste locul livrarii bunurilor, care va fi in statul membru unde se incheie expedierea sau transportul bunurilor catre client.
Dupa inregistrarea in sistemul OSS facturati si declarati de pe acest cod de TVA toate livrarile de bunuri intracomunitare la distanta catre persoane neimpozabile din UE.
Facturile se intocmesc aplicand TVA din Ungaria in cota de 27% ca exemplu:
411 = % 707,446
Trimestrial se depune Declaratia speciala de TVA D398, intocmita in euro chiar daca livrarile de bunuri sunt platite in alta moneda. In declaratie se vor detalia baza impozabila si TVA datorate in fiecare stat membru de consum. Declaratia se depune indiferent daca au fost sau nu realizate livrari de bunuri.
TVA datorata in alte state membre se achita in Romania, intr-un cont special in euro, indicat de autoritatea fiscala.
Pentru livrari catre persoane fizice utilizati regimul de vanzari la distanta (cu cota de tva din tara clientului), iar pentru livrari catre firme din UE facturati fara tva , cu respectarea conditiilor de aplicare a scutirii ca si pana acum.
De principiu orice companie interesata in utilizarea sistemului OSS depune o declaratie/cerere de incepere a activitatii si, ulterior, trimestrial declara valoarea vanzarilor, baza TVA si TVA datorat in fiecare stat membru al clientilor catre care s-au vandut bunuri la distanta. Pentru declararea trimestriala se utilizeaza codul de TVA atribuit special de sistemul OSS valabil pentru vanzarile la distanta.
Utilizarea sistemului este optionala, simplificarea constand in faptul ca sistemul ofera oportunitatea ca respectivele companii sa nu se mai inregistreze si sa declare TVA in fiecare dintre statele membre UE in care datoreaza TVA, dar sa beneficieze de servicii electronice pentru indeplinirea acestor obligatii prin intermediul Statului Membru de Identificare.
Odata ce s-a depasit acel prag de 10.000 EURO, societatea are posibilitatea asadar sa se inscrie in schema OSS.
Plafonul de 10.000 euro este doar pentru prestari de servicii transfrontaliere si vanzari intracomunitare la distanta. Plafonul se determina anual si nu cuprinde TVA.
Pentru Romania plafonul este de 46337 lei.
Dupa inregistrarea pe site-ul fiscal va primi un numar inregistrat de TVA si acces la portalul online.
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/Ghid_OSS_14052021.pdf
Fiecare stat membru al UE are propria rata de TVA. Si pentru fiecare vanzare B2C pe care o efectueaza o societate, trebuie sa aplice cota locala de TVA a tarii in care se afla cumparatorul final.
Pentru vanzarile B2C in UE, trebuie emisa factura consumatorului.
Societatea va depune declaratii OSS TVA dupa fiecare trimestru, pana la sfarsitul lunii urmatoare.
Daca ultima zi de depunere va fi int-o zi de sambata sau duminica, termenul nu se decaleaza in urmatoarea zi lucratoare.
Prin urmare termenele de depunere a declaratiilor in OSS vor fi:
- 30 aprilie
- 31 iulie
- 31 octombrie
- 31 ianuarie
Pentru livrarile cu locul in afara Romaniei, facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea.
Prin exceptie, facturarea face obiectul normelor aplicabile in statul membru in care este inregistrat furnizorul care utilizeaza unul dintre regimurile speciale.
Astfel, daca o societate aplica regimul special OSS va intocmi facturi conform prevederilor Codului fiscal.
Monografie servicii de software achizitionate din Germania
INTREBARE: 1. Anul trecut am instalat 54 SK-uri (la fiecare utilaj din productie) si am achizitionat un soft pentru inregistrarea datelor din productie. In acest an, furnizorul soft-ului, care este o companie din Germania, ne-a ajutat telefonic si online cu punerea in functiune si legarea lor la serverul de la firma mama, fara ca furnizorul, care este din Germania, sa se deplaseze la locatia noastra, care este in Romania.
Va rugam sa ne spuneti care ar fi monografia contabila pentru inregistrarea facturii, care are ca explicatie
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 28 Iul 2024 Factura emisa de furnizorul din Germania pentru "Integrare 54 de masini in SK-Go servere Germania" trebuie inregistrata tinand cont de faptul ca serviciile au fost prestate de un furnizor dintr-un stat membru UE.
Inregistrarea facturii:
628 = 401
4426 = 4427
In calitate de persoana impozabila inregistrata ca platitoare de TVA, in regim normal, pentru serviciul primit din partea prestatorului care actioneaza in calitate de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA la autoritatea fiscala din Germania, beneficiarul din Romania datoreaza TVA in Romania conform prevederilor art. 307 alin. (2) "Taxa este datorata de orice persoana impozabila, inclusiv de catre persoana juridica neimpozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 sau 317, care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Germania conform art. 278 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 266 alin. (2), .." . Obligatia de plata a TVA se considera indeplinita daca persoana impozabila din Romania:
-aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427 utilizand cota standard TVA 19% asupra bazei de impozitare TVA determinata in lei prin utilizarea cursului valutar al B.N.R. in vigoare la data emiterii facturii de catre prestatorul extern, data facturii reprezentand data exigibilitatii TVA;
-evidentiaza factura primita, atat in jurnalul pentru cumparari, corespunzator rulajului debitor al contului 4426, cat si in jurnalul pentru vanzari, corespunzator rulajului creditor al contului 4427;
-declara operatiunea prin decontul de TVA cod 300, atat ca taxa deductibila, cat si ca taxa colectata, la randul 7 denumit "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Germania este obligat la plata TVA (taxare inversa),, si 22 "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 20 si 21 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Germania este obligat la plata TVA (taxare inversa),,, cu report la randul 7.1 si 22, alocat pentru achizitiile intracomunitare de servicii;
-raporteaza achizitia intracomunitara de servicii prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES, cu simbolul S;
-inregistreaza valoarea serviciului primit prin formula contabila:
628 = 401.
Pentru serviciul de consultanta facturat de catre prestatorul din Germania, beneficiarul din Romania trebuie sa efectueze si retinerea la sursa a impozitului pe venituri persoane juridice nerezidente deoarece suma platita prestatorului din Germania reprezinta venit impozabil in Romania conform prevederilor art. 223 "Venituri impozabile obtinute din Romania" alin. (1) lit. i) din Codul fiscal
" (1) Veniturile impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, sunt:
.....
i) venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanta din orice domeniu, daca aceste venituri sunt obtinute de la un rezident ...."
Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 3 alin. (1) din normele de aplicare ale acestui articol conform carora " Potrivit art. 223 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal, veniturile obtinute de nerezidenti din Romania din prestari de servicii de management sau de consultanta in orice domeniu de la un rezident sau veniturile de aceasta natura obtinute de nerezidenti si care sunt cheltuieli ale sediului permanent din Romania al unui nerezident, indiferent daca sunt sau nu prestate in Romania, sunt considerate venituri impozabile in Romania potrivit titlului VI din Codul fiscal, atunci cand nu sunt incheiate conventii de evitare a dublei impuneri intre Romania si statul de rezidenta al beneficiarului de venit sau cand beneficiarul de venit nu prezinta dovada rezidentei sale fiscale.
(2) Incadrarea in categoria veniturilor din prestari servicii de consultanta si de management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor. "
In situatia in care primeste din partea prestatorului din Germania certificatul de rezidenta fiscala in Germania, emis de autoritatea fiscala din Germania a pentru anul 2024, platitorul din Romania aplica prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Germania.
ART. 7 din Conventia incheiata intre Romania si Germania :
Profiturile intreprinderii
1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
Prin urmare, la prezentarea certificatului de rezidenta la data platii venitului catre nerezident, nu retineti impozit pe veniturile nerezidentilor.
Factura pentru "Pregatire model Declaratie SAF-T lunara" si "Pregatire model Declaratie SAF-T anuala" trebuie inregistrata tinand cont de faptul ca se refera la servicii de consultanta si dezvoltare software.
Achizitia serviciilor de dezvoltare si configurare SAF-T:
628 = 401
4426 = 4427
Regim declarativ: D300 rd. 7,71,22.22.1, D390 simbol S.
Cost lunar pentru acces utilizatori inregistrati pe seama cheltuielilor in avans daca factura primita se refera la servicii ce vor fi utilizate pe viitor: 471 = 401, 4426 = 4427, avand acelasi tratament declarativ pentru servicii intracomunitare achizitionate.
Monografie prestari servicii intracomunitare cu cod special de TVA. Depasire plafon 300.000 lei
INTREBARE: Societatea presteaza servicii IT in spatiul comunitar (Polonia, Belgia). in Romania nu este inregistrata in scopuri de TVA, dar are cod de TVA intracomunitar.
Cand cifra de afaceri va depasi 300.000 lei este necesara inregistrarea in scopuri de TVA, chiar daca nu realizaeza nici un fel de activitate in Romania? Se va anula codul de TVA extern? Aceeasi situatie o am si pentru o PFA. E aceeasi procedura?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 20 Iun 2024 Din cele prezentate se deduce ca societatea presteaza servicii IT catre persoane impozabile din alte state membre UE, cu locul prestarii pe regula generala B2B prevazuta de art. 278 alin. 2 din Codul fiscal, adica prestari de servicii intracomunitare.
Pentru aceste servicii societatea a fost nevoita sa obtina codul special de TVA conform art. 317 alin. 1 lit. b din Codul fiscal, chiar daca serviciile nu sunt impozabile in Romania (au locul prestarii la sediul beneficiarului in alte state membre UE) si chiar daca societatea aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici de la art. 310 din Codul fiscal.
La depasirea plafonului de scutire pentru intreprinderi mici de 300.000 lei cifra de afaceri, societatea va fi obligata sa se inregistreze (normal) in scopuri de TVA conform art. 316 alin. 1 lit. b din Codul fiscal, chiar daca activitatea desfasurata implica doar prestari de servicii neimpozabile in Romania deoarece:
- pe de o parte, in cifra de afaceri de 300.000 lei este cuprinsa si valoarea operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania (art. 310 alin. 2 din Codul fiscal);
- pe de alta parte, obligatia inregistrarii in scopuri de TVA intervine si pentru persoana impozabila care realizeaza si/sau operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania (art. 316 alin. 1 din Codul fiscal).
La inregistrarea normala in scopuri de TVA societatea va fi inregistrata in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, precum si in sistemul VIES pe baza codului de inregistrare fiscala (CUI) obtinut cu prilejul inregistrarii la registrul comertului, iar codul special de TVA utilizat pana in acel moment doar pentru operatiuni intracomunitare va fi anulat conform art. 317 alin. 9 lit. a din Codul fiscal.
Din momentul inregistrarii normale in scopuri de TVA societatea va emite facturi de prestari de servicii intracomunitare pe noul cod de TVA (CUI-ul cu prefixul RO). Suplimentar, pe langa declaratia recapitulativa D390 VIES care este depusa si in prezent, societatea va depune si decont de TVA. De asemenea, societatea va avea dreptul sa-si deduca TVA aferenta achizitiilor, chiar daca operatiunile sunt neimpozabile in Romania in baza prevederilor art. 297 alin. 4 lit. b din Codul fiscal.
Similar se procedeaza si in cazul unui PFA.
.
Vezi AICI sute de monografii contabile detaliate pentru probleme din realitatea zilnica imediata, cat si parghii practice care iti usureaza munca si te ajuta sa eviti intarzierea raportarii datelor catre autoritatea fiscala.