Un proiect Editorial realizat de
Rentrop&Straton

Un proiect Editorial realizat de Rentrop&Straton



Monografii Contabile Rezolvate

Monografie contabila privind depozitarea cerealelor Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante Monografie contabila brutarie/panificatie Monografie prestari servicii intracomunitare Monografii contabile sponsorizare 2024: spete utile Monografie impozit chirii 2024: studii de caz utile Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor Monografie concedii medicale 2024: inregistrari contabile si aspecte fiscale de care sa tii cont Monografie contabila provizioane Monografie contabila subventii nerambursabile Monografie contabila imprumut intre societati Monografie contabila lichidare societate Monografie contabila garantii furnizori Monografie contabila asociatie non profit Monografie contabila vanzare mijloc fix amortizat / neamortizat Monografie contabila bacsis: detalii legislative si studiu de caz Monografie contabila obiecte de inventar Monografie contabila vanzare autoturism Monografie ONG: inregistrarea in contabilitate a activitatilor unui ONG Monografii dividende interimare: aspecte contabile si studii de caz Exemple inregistrari contabile institutii publice Monografie contabila rezerva legala Monografie contabila leasing financiar Monografie contabila SGR (Sistemul Garantie Returnare) conform HG 1074/2021 Monografie stocuri la dispozitia clientului Monografie prestari servicii merchandising Monografie inregistrare capital social firma nou infiintata Monografie donatie Monografie deducere casa de marcat Monografie contabila expropriere teren pentru cauze de utilitate publica Monografie contabilitate de gestiune Monografie contabila slot machine. Asocieri jocuri de noroc Monografie contabila sistem alarma Monografie contabila servicii dezvoltare software din Argentina Monografie contabila scoala. Servire masa gradinita, scoala si after-school Monografie contabila reducere pret marfa Monografie contabila profit. Compensatie combustibil Monografie contabila productie restaurant. Facilitati taxe salariale Monografie contabila prestari servicii IT Monografie contabila prestari servicii constructii Monografii contabile PFA: studii de caz Monografie contabila microgrant 2000 euro Monografie contabila reduceri de pret magazin online Monografie contabila infiintare SRL. Documente pentru infiintare societati. Refacturare cheltuieli Monografie contabila fonduri europene societati comerciale Monografie contabila firma constructii Monografie contabila editura carte. Editare si vanzare carti Monografie contabila domeniu web Monografie contabila discount transport Monografie contabila cursuri formare profesionala. Studii MBA - Universitate din Austria Monografie contabila comert. Colectare si comercializare deseuri Monografie contabila bugetara. Proiect finantat din FEDR Monografie contabila biserica. Sponsorizare si servicii efectuate catre o biserica Monografie contabila bancara. Depozite si comisioane bancare in valuta Monografie contabila aranjamente florale. TVA deductibila pentru cheltuieli de protocol Monografie achizitii intracomunitare. Platitor de TVA trimestrial Achizitie casa de marcat monografie Monografie TVA la incasare. Lipsa la inventar. Gestiune cu amanuntul Monografie TVA de recuperat prescris Monografie TVA. Vanzare duplexuri Monografie restaurant Monografie rambursare TVA. Diferente TVA respinsa la rambursare Monografie impozit pe profit Monografie drepturi de autor Monografie contabila vanzare marfa cu predare ulterioara Monografie contabila TVA. Vanzare casa si teren aferent Monografie contabila creditare firma Monografie contabila credit IFN Monografie contabila aparate cafea Monografie contabila agricultura. Furaje din productie proprie Monografie casa de marcat scoala de soferi Monografie contabila pentru impozit nerezidenti Categorii de ordonatori de credite. Raportare angajamente bugetare Monografie taxare inversa vanzare cladire Monografie diurna. Mod de calcul diurna Monografie contabila prestari servicii de curierat in numele altei societati Monografie contabila infiintare firma. Infiintarea unei societati de tip holding Monografie contabila fonduri europene nerambursabile Monografie contabila comert online Monografie cadouri angajati. Bunuri acordate cu ocazia aniversarii infiintarii societatii Monografie contabila achizitie intracomunitara neplatitor de TVA. Licenta prestator din stat tert Contul 3028 monografie. Import marfuri si mostre incadrate la marfuri Monografie contabila bar restaurant Monografie contabila licenta Windows si programe informatice Monografie contabila constructii Monografie contabila vanzare cladire IN REGIM DE TAXARE INVERSA Monografie contabila salarii agricultura Monografie contabila productie Cheltuieli de protocol HORECA. Autofactura - monografie Monografie contabila linie de credit. Credit neutilizat Monografie contabila BOLT/ UBER - servicii de transport alternativ Inregistrare contabila factura Glovo

Monografie contabila asociatie non profit

O asociatie non-profit este o organizatie infiintata cu scopul de a desfasura activitati de interes general sau comunitar, fara a urmari obtinerea de profit pentru membrii sai. Alaturi de fundatii si organizatii non-guvernamentale sunt considerate persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial. Aceste organizații funcționează pe baza de voluntariat și sponsorizare, având drept obiective principale susținerea unor cauze sociale, culturale, educaționale, științifice, de protecție a mediului sau umanitare. 

Activitate asociatie non-profit

Asociatiile, fundatiile si federatiile isi pot desfasura activitatea in diverse domenii, cum ar fi: sanatate, educatie si cercetare, stiinta, cultura, protectie sociala, minoritati, drepturile omului, protectia mediului, protectia copilului, comunicare si mass – media, sport/turism etc.

Asociatia non profit poate acorda un ajutor, o remuneratie, in scop umanitar si cu caracter social, prin urmatoarele mijloace: donatie sau sponsorizare catre persoane fizice.

Este insa necesar ca asociatia sa functioneze potrivit scopului sau definit prin statut.

Nu se acorda nicio facilitate fiscala in niciunul dintre urmatoarele cazuri:
 
  • sponsorizarea reciproca intre persoane fizice sau juridice;
  • sponsorizarea efectuata de rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv;
  • sponsorizarea unei persoane juridice fara scop lucrativ de catre o alta persoana juridica ce o conduce sau o controleaza direct.

Sponsorizarea in bani si/sau in bunuri materiale se consemneaza in evidenta contabila a sponsorului si a beneficiarului sponsorizarii, daca prin lege acestia au obligatia organizarii si conducerii contabilitatii proprii, pe baza documentelor care atesta efectuarea platii sau predarea, respectiv primirea bunurilor materiale.

Donatia este o actiune bazata pe un contract in forma autentica (incheiat in fata unui notar) prin care o persoana fizica sau juridica transfera alteia proprietatea unui bun material fara sa primeasca nimic in schimb.

Donatia este un act unilateral, iar beneficiarul unei donatii are obligatia sa foloseasca bunurile exclusiv in scopul declarat.

Monografie contabila asociatie non-profit

Va prezentam mai jos urmatoarele monografii contabile aplicabile asociatiei non-profit:

Finantare asociatie non-profit. Parteneriate

INTREBARE:

Am o asociatie non profit care pe langa activitatea de asistenta sociala deruleaza si proiecte europene cu finantari nerambursabile. In acelasi timp are si parteneriate cu alte tari de la care primeste fonduri pentru diverse activitati desfasurate cu tinerii, acestea fiind titularele proiectelor respective.

Care este monografia contabila pentru aceste parteneriate?

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 06 Mai 2024

Din punct de vedere contabil, asociatiile, fundatiile si federatiile aplica prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin urmare, din punct de vedere contabil, ONG-urile trebuie sa tina contabilitatea in partida dubla, ca si orice SRL, numai ca va respecta prevederile OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare Anexa nr.1.

Conform art. 41 alin. (5) din Codul fiscal, organizatiile non-profit au obligatia de a declara si de a plati impozitul pe profit, anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Organizatia este platitoare de impozit pe profit chiar daca obtine numai venituri din activitatea fara scop patrimonial.

Pentru luarea in evidenta ca platitor de impozit pe profit organizatia va depune formularul d700 la organul fiscal de care apartine.

Prin aceeasi declaratie se realizeaza si luarea in evidenta ca platitor de impozit pe salarii si contributii sociale daca organizatia are salariati.

Calculul impozitului pe profit se realizeaza in baza prevederilor art. 15 din Codul fiscal.

Sumele primite din acele parteneriate pot imbraca form donatiilor, sponsorizarilor, subventiilor etc.

Monografiile contabile pentru veniturile obtinute de o asociatie non-profit

Veniturile obtinute din cotizatiile membrilor puteti evidentia:
5121 /5311= 7311

Veniturile obtinute din donatii:
5121/5311 = 7331

Veniturile obtinute din sponsorizari:
5121/5311 = 7332

Cheltuieli salariale:
641 = 421

Si retinerile aferente:
421 = % 4315,4316,444

Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajator(CAM):
646 = 436

Monografia contabila donatii asociatie non-profit

Acordarea unor donatii (ca urmare a unor parteneriate):

In bani:
6582 = 5121/5311

In produse

Achizitia produselor:
3028 = 401

Acordarea ca donatii:
6582 = 3028

Cheltuieli de protocol:
6231 = 401

Cheltuieli cu publicitatea:
6232 = 401

Subventii asociatie non-profit

Pct 288 si urmatoarele din OMFP 3103/2017 prevad ca in cadrul subventiilor se reflecta distinct:
- subventii guvernamentale;
- imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii;
- alte sume primite cu caracter de subventii.

Subventiile si alte finantari nerambursabile sunt de doua categorii:
-subventiile aferente activelor
-subventiile aferente veniturilor

Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau sa achizitioneze active imobilizate.

Subventiile aferente veniturilor cuprind toate subventiile, altele decat cele pentru active.

Subventiile aferente veniturilor se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri in contul 736 "Venituri din subventii de exploatare", in cazul in care subventia este aferenta activitatii fara scop patrimonial ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.

In cazul in care intr-o perioada se incaseaza subventii aferente unor cheltuieli care nu au fost inca efectuate, subventiile primite nu reprezinta venituri ale acelei perioade curente.

Subventiile se contabilizeaza distinct in functie de scopul acordarii acestora, pentru venituri, respectiv pentru investitii

Subventiile aferente veniturilor se inregistreaza:
445 = 472

Inregistrarea cheltuielilor aferente:
602 = 302
658 = 5121/302

Reluarea la venituri a subventiilor aferente:
472 = 7369

In cazul in care subventiile sunt aferente achizitiei unor imobilizari:

Se inregistreaza dreptul de a primi subventia:
445 = 4752

Incasarea:
5121 = 445

Achizitia imobilizarilor:
213 = 404

Amortizarea imobilizarilor:
6811 = 2813

Concomitent are loc reluarea la venituri a subventiilor primite:
4752 = 7382

Potrivit prevederilor art. 15 alin. (2) din Codul Fiscal in cazul organizatiilor non profit sunt venituri neimpozabile resursele obtinute din fonduri publice sau din finantari nerambursabile.

Citeste si: Monografie ONG: inregistrarea in contabilitate a activitatilor unui ONG
 

Vezi AICI alte cateva sute de MONOGRAFII CONTABILE alcatuite de specialisti in domeniu si ACTUALIZATE la zi >> Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile. 

Asociatie club sportiv

La o asociatie - club sportiv avem urmatoarea situatie pentru care dorim sa stim cum interpretam si inregistram cheltuielile:

1. presedintele doreste sa fie remunerat (este angajat la un srl cu 8 ore) si am dori sa stim pe ce tip de contract incadram cheltuielile (mandat sau contract de munca).

2. s-a semnat un contract in februarie pentru un turneu, prin care furnizorul va asigura cazarea, masa (chirie teren, pista atletism) sauna, salina, terapie, spalat echipament pentru 60 copii si 4 antrenori (angajati cu contract sportiv).

3. in luna martie cei 60 de copii insotiti de 4 antrenori va pleca in turneu in Spania pentru 7 zile.

Se vor achizitiona bilete de avion, cazare, masa, transport int-ext si alte cheltuieli neprevazute (protocol). Platile se vor face din cotizatii, sponsorizari, deduceri din impozit etc. Cum procedam in aceste situatii?

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de  29 Mar 2024

Contractul de mandat este reglementat de Codul Civil, si poate fi incheiat in forma scrisa, autentica ori sub semnatura privata.

Contractul de mandat nu se inregistreaza in REVISAL.

Indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii alese in cadrul persoanelor juridice fara scop patrimonial reprezinta venituri impozabile si fac parte din baza de calcul a CAS si CASS.

Pentru veniturile obtinute in baza unui contract individual de munca contributiile nu pot fi mai mici decat nivelul contributiilor calculate prin aplicarea cotei asupra salariului de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.

Aceste prevederi nu se aplica daca persoana realizeaza in cursul aceleiasi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca, iar baza lunara de calcul cumulata aferenta acestora este cel putin egala cu salariul de baza minim brut pe tara.

Prin urmare, avand in vedere ca persoana mentionata are incheiat deja un contract de munca CAS si CASS se va calcula in ambele situatii la valoarea venitului brut inscris in contract.

Sumele aferente sponsorizarilor primite de asociatie pentru sustinerea activitatii sportive si adeplasarilor se inregistreaza in contabilitate prin articolul:
5121 = 7332

Efectuarea platilor se inregistreaza pe baza facturilor primite pentru cazare, transport, prin articolul contabil:
628 = 401 cheltuieli de cazare
624 = 401 cheltuieli de transport
623 = 401 cheltuieli cu masa, protocol

Creditare asociatie non-profit

INTREBARE:

a rog o monografie contabila pentru o asociatie non-profit.

Cum se procedeaza cand nu exista fonduri suficiente pentru achitarea facturilor si membrii fondatori crediteaza societatea? Se foloseste 461 si se face contract de imprumut?

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 03 Mar 2024

Dupa data de 10.11.2023, creditarile (imprumuturile catre asociatie) se pot face doar prin banca?
Art. 4, alin. (1) din Legea 70/2015 - cel care permite creditarea:
(1) Operatiunile de incasari si plati in numerar efectuate intre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si persoane fizice, reprezentand contravaloarea unor livrari ori achizitii de bunuri sau a unor prestari de servicii, dividende, cesiuni de creante sau alte drepturi si primiri ori restituiri de imprumuturi sau alte finantari, se efectueaza cu incadrarea in plafonul zilnic de 10.000 lei catre/de la o persoana.

La art.1, alin.(1) din lege se prevede:
Operatiunile de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica de la/catre oricare dintre aceste categorii de persoane se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar, definite potrivit legii.

Art. 4, alin. (4) din Legea 70/2015 cel care interzice creditarea cu numerar:
(4) Operatiunile de incasari si plati intre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si persoanele fizice in calitate de asociati/actionari/administratori/persoane fizice/alti creditori exclusiv creditorii institutionali care desfasoara activitati de intermediere financiara prevazute de lege reprezentand imprumuturi, indiferent de natura si destinatia acestora, se efectueaza numai prin instrumente de plata fara numerar.

Asadar, daca membrii fondatori ai asociatiei non profit acorda credite catre aceasta in vederea desfasurarii activitatii, operatiunea se poate face numai prin banca, in baza unui contract de imprumut.

Potrivit prevederilor OMFP nr.3103/2017, operatiunea de creditare se va inregistra astfel:
5121 = 462 incasare imprumut
401 = 5121 plata furnizorilor
462 = 5121 plata imprumutului
 

Vezi AICI alte cateva sute de MONOGRAFII CONTABILE alcatuite de specialisti in domeniu si ACTUALIZATE la zi >> Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile.